tisdag, juli 10, 2012

Sommar i München



En glad kille i ny sommarhatt som vi hittade på Petit Bateaus rea. På tjejavdelningen (so don't tell granny!). Varför försvinner alltid hattar hela tiden? 


På söndagen skippade vi bilen och tog cyklarna istället, då slapp vi alla köer! Alfred plaskade i floden Isar. Där är det alpvatten, så det är väldigt, väldigt uppfriskande! Men skönt när det är varmt.


Jag sippade på min nya favorit, San Pellegrino Aranciata (deras Limonata är också god!) och så läste jag mina vältummade exemplar av Leila's Country Living. Där finns det alltid nya saker att läsa!

10 kommentarer:

Jenny sa...

Åh vad härligt det ser ut! Min vän ska tillbringa ett dygn i München med start imorrn kväll. Hon ringde och frågade mig om jag hade några tips. Jag sa direkt Engelska trädgården. Efter att ha sett alla dina underbara bilder därifrån vill jag själv dit mer än någonsin (hoppas det blir så i okt). Tack för all inspo

Miss Marie sa...

Jenny - ja, Englischer Garten är hur mysigt som helst! :) Hoppas du kommer hit i oktober! :)

Sandra sa...

Så härligt med sommar! Ni ser ut att njuta. Det gör ni förbaskat rätt i. Även om man är i stan, så finns guldkorn...även om ett hav eller sjö eller pool skulle sitta fint.

Sofia sa...

Det låter som en dryck som snarast ska testas här hemma!

Miss Marie sa...

Sandra - ja, en privat pool skulle ju inte vara helt fel! :)

Sofia - gör så! Riktigt god!

Charlie sa ... sa...

Alfred är min favvis. Så himla söt. Vad han än har på sig.

Ni har det så skönt, härligt!

Desiree sa...

Ser otroligt härligt och vackert ut. Skönt att ni kan cykla till sådana här platser och få njuta av naturen. Nu blev jag sugen på att prova denna Pellegrino. Ser väldigt läskande och gott ut i sommarvärmen. Tycker att Alfred är jättesöt i sin nya hatt och inte tänker man på att det är en hatt från tjejavdelningen. När de är så där små så borde mycket mer kunna vara och göras unisex.
Kram!

Miss Marie sa...

Lotta - min också! ;)

Desiree - ja, hur bra som helst att München är en så bra cykelstad! Det kommer jag sakna om vi nån gång flyttar tillbaka till England.

Anna, Fair and True sa...

Älskar deras limonata fast vi köper den i flaska. Hatten såg ganska unisex ut tycker jag.

Miss Marie sa...

Anna - har inte hittat den i flaska här, bara burk! Ja, hatten ser unisex ut, det är bara om man nämner att den är köpt på tjejavdelningen som man ser det... ;)