måndag, augusti 06, 2012

Vykort från Lytham



Om jag nu har en lite hatkärlek till Liverpool, så gillar jag de engelska småstäderna betydligt bättre. En timme från Liverpool ligger Lytham, som är så där mysigt pittoreskt som bara engelska småstäder kan vara.


Och som vanligt så blåste det halv storm. Det gör det nästan alltid i England. Alfred tyckte det var helfestligt att Engelsmannen lekte flygplan.


Och överallt vimplar. Engelsmännen har gått in i en festlig fas, genom prinsbröllopet förra året, till drottningens 60-årsjubileum och så nu de Olympiska Spelen.


Alfred gillade de röda telefonkioskerna. Nuförtiden används de dock till andra saker än att telefonera. Ja, ni kan ju gissa varför han inte fick gå in i en...


6 kommentarer:

Sofia sa...

Vilken gullig liten stad, hur långt är det till Liverpool därifrån? Fint kort på engelsmannen som leker flygplan. :)

Miss Marie sa...

Sofia - fågelvägen är det inte långt, men man måste åka runt en vik, så då är det en timme ungefär.

Desiree sa...

Helt underbara bilder. Det här lilla stället förstår jag ni gillar och har som favorit. Väldigt charmigt. Gillar bilden då Alfred kollar in sin pappa då han leker flygplan. Gillar också bilden då Alfred sitter på sin pappas axlar och sträcker sig lite efter den orange ballongen.Ni är så duktiga på att fota både du och Engeleskmannen. Blir alltid väldigt fina bilder.
Kram!

Jenny sa...

Det är kanske DÄR jag ska bo då? Jag när ju en liten halvhemlig dröm om att en period i livet bo i en liten engelsk stad/by... :) Och vad gullig Alfred är på bilderna, en riktig liten cooling!

Miss Marie sa...

Desiree - tack! Bloggen har verkligen fått mig att utveckla mitt fotograferande!

Jenny - det finns så många fina små engelska byar/städer, Lytham är hur fint som helst! :)

Anna, Fair and True sa...

Gillar Alfreds outfit!