tisdag, november 27, 2012

Granatäpplemargarita



Jag kan ha nämnt det förut nån gång här i bloggen, att jag är en tequila girl. Älskar tequila. Så kanske inte så konstigt att jag älskar den här margaritan med smak av granatäpple. Prova ni också, och kolla bara på den, den ser ju helt julig och fin ut! Jag använde receptet från How Sweet It Is

1 cocktail

5 cl Grand Marnier eller Triple Sec
4 cl tequila
5 cl granatäpplejuice
5 cl limejuice
4 cl sockerlag*
salt
lime
granatäpplekärnor

*För sockerlag, koka upp lika mängd vatten och socker tills sockret har lösts upp helt, låt svalna helt.

Blanda Grand Marnier eller Triple Sec, tequila, granatäppeljuice, limejuice, sockerlag och is i en cocktailshaker och skaka loss i en halv minut. Ta fram ett stort glas, gnid en bit lime runt toppen av glaset, doppa det i salt. Fyll glaset med is och häll på margaritan. Dekorera med granatäpplekärnor. Smaskens!

11 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ah, det later som en perfekt nyarsdrink eftersom bade min syster och min far alskar Margaritas! Vi ska fira nyar i sommarstugan, langtar...

Miss Marie sa...

Petra - perfekt! :)

Channal sa...

Den måste jag testa! Gott och en härlig röd julig färg.
KRAM Anna

Charlie sa ... sa...

Men å, den skulle sitta bra nu. Pronto!

xx

Miss Marie sa...

Anna - ja, den blev riktigt röd! :)

Lotta - för mig också! ;)

Desiree sa...

Mmmm denna måste jag testa, den ser väldigt god ut.

Miss Marie sa...

Desiree - den är lika god som den ser ut att vara! :)

Annika sa...

MUMS!!
DEN skall testas!!

Miss Marie sa...

Annika - skål! ;)

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Hello. And Bye.