torsdag, december 13, 2012

Ett bröllop i England



I lördags var det så dags för bröllop. Engelsmannen gjorde sig klar tidigt eftersom han var Best Man men jag hade lite mer tid på mig. Engelsmannen hade på sig fina manschettknappar som han fick av mig när vi gifte oss, hans hemstad på ena knappen och min på andra!


Brudparet åkte i en fin röd jaguar och fick konfetti kastad över sig.


Och visst ser det ut att snöa, men det var bara fejksnö för att få lite vinterkänsla på några av bilderna!


Den sista bilden tog jag på brudparet genom ett fönster! Inte optimalt, men det var ju för fint för att inte försöka få till en bild!


Granny och grandpa var med som barnvakter, så Alfred hängde med dom mesta tiden, så de här bilderna är de enda på oss! Alfred var superfin i fluga och randig kavaj från Little Bird by Jools Oliver och jag valde prickigt och så en liten pillbox i ull gjord i Italien som jag fyndade på ASOS. Och så blåa skor på det, men det finns det inte bildbevis på!


Jag smygtog en bild på DJn för han påminde mig lite om bröllops-djn i Love Actually! Vet inte riktigt varför, för de är inte lika utseendemässigt, men det var nog sättet han pratade på, och så låtvalen förstås...

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint brudbaret ser ut! :)

Jag vill också gå på bröllop! /T

Channal sa...

Du tar verkligen underbara bilder! Snygga manchettknappar och du o Slfred är FAB!

Fin Luciadag till dig! Kram Anna

Sahra sa...

Fantastisk bild med dimman. Ser lite frostigt ut.
Du och Alfred är ju toksöta. Men jag vill se mer av klänningen.

Desiree sa...

Vilket vackert bröllop. Tycker bilden du tog från fönstret blev väldigt bra på brudparet. Tur med vädret hade ni alla också. Så här i december att få lite sol på sin bröllopsdag måste vara ett gott lyckotecken. Tycker både du och Alfred är väldigt fina. Pillerhatten passar dig perfekt och Alfred är så stilig så i sin randiga kostym. Manchettknapparna du gav Engelskmannen är ju bara sååå fina! Brudparets bil kan jag inte låta bli att dregla över. Så snygg! Snacka om att färdas med stil.
Kram!

Martina sa...

Vad fina ni var hela familjen! Häftiga manchettknappar och jag som är en sucker för klockor kan inte lata bli att lägga märke till Engelsmannens snygga klocka!
Fint brudpar!
Och vilka helt fantastiskt fina bilder du har tagit! Bade vackra och med sa mycket känsla i.
Kramar

Millan sa...

Fint!! Och vad fina ni var ocksa!

Anonym sa...

Vad hände med det grönblå förresten!?

Anonym sa...

Å de där manschettknapparna var bara supersnygga! Det vill jag också ha - ja eller ge bort till äkta mannnen då! Fin pillerburk på dig och ett jättefint foto fick du där genom fönstret! Jag håller med annan anonym - jag vill också gå på bröllop när man ser dina härliga bilder! Var får man tag på manschettknappar? /Susanne

Anonym sa...

Förresten - jag kollade på Love actually i helgen. Jag vet att vi båda har en "spellista" med filmer inför julen och nu är love actually avprickad här. Får se vad det blir nästa helg...Synd att DJn på bröllopet var i samma stil med låtval, men ni kanske kunde dansa ändå??... /Susanne (igen...)

Miss Marie sa...

T - jag vill också gå på bröllop! *hint hint hint* ;)

Anna - tack! :)

Sahra - det här var enda bilderna på mig, sorry! :)

Desiree - ja, de hade en riktig tur med vädret, perfekt för vinterbröllop!

Martina - tack! :)

Millan - tack!:)

Anonym - det blev en annan! :)

Susanne - visst är de fina! Jag köpte dom här: http://www.etsy.com/shop/dlkdesigns

Saltistjejen sa...

Så otroligt romantiskt!! Vackert! Båd brudparet och så ni. DU är ju alltid så otroligt SNYGG och ja du klär fint i hatt!!!! :-) Själv skulle jag nog mest se ut som en clown i hatt... Fast jag hade hatt en del när jag var tonåring. :-)
Jag gillar manchettknapparna också! Superfina och roliga! Bröllop är alltid så roligt!

Anonym sa...

Fönsterfotot var ju bara så fint!

Anonym sa...

Hinta åt hans håll ist... ;)

Miss Marie sa...

Saltis - tack! Jag gillar hattar! :) Visst är det kul med bröllop, alltid! :)

Myhrans - tack! :)

Anonym - will do! ;)

Anna, Fair and True sa...

Vad fina bilder och vad fina ni var!

Var köpte du manschettknapparna igen?

Annika sa...

Så vackra bilder.
Bilden genom fösnstret är ju underbar!!
SÅ romantisk!
Så vacker du är!
OCH Alfie så fin!!
HAHA, DJn o Love Actually. CLASSIC!!
Puppy love!!

Miss Marie sa...

Anna - köpte dom här: http://www.etsy.com/shop/dlkdesigns

Annika - puppy love! ;)

Sofia sa...

Otroligt fina foton! Vilken tur de hade med vädret!
Vilket ställe gifte de sig på? Det ser jättefint ut!

Miss Marie sa...

Sofia - dom gifte sig på Grovefield Hotel i Burnham, jättefint!