torsdag, september 19, 2013

På bröllop i Bayern



Bröllop var det, ja! Bruden från Polen, brudgummen från England, gäster från all over the place och så bröllop i hjärtat av Bayern, Bachmaier am See vid sjön Tegernsee. Jag älskar att få uppleva sånt här, att möta olika kulturer och språk, jag tror man blir en bättre människa av sånt, faktiskt. Minsta brudgästen bar en matchande kilt med sin far, hur sött som helst, och Engelsmannen bar prickiga strumpor och randig fluga. Me likey.


Som sig bör i Tyskland hade brudparet gift sig borgerligt innan den här bröllopsdagen, så det här var en vigselceremoni utan någon juridisk giltighet men desto mer känslosam. Brudgummen (som grät även på Engelsmannen och mitt bröllop) började gråta så fort bruden kom in i rummet och så fortsatte det. Ja, jag grät också. En fin grej under ceremonin var att vigselförrättaren ringlade ut ett band bland alla gäster, sen träddes vigselringarna på bandet och så fick varje gäst hålla i ringarna och önska något fint för brudparets framtid. Grow old with me, the best is yet to be.


Och så här såg vi ut. Jag kände mig wild and crazy i storblommig långklänning, blå skor och senapsgul väska. Senare på kvällen, när det var dag för dans, kom ballerinaskorna fram. Ungefär vid den tidpunkten skippade Engelsmannen kavajen och drog upp flugan. Varmt var det! 


Tårtorna var åtta olika smaker och var verkligen goda! Och som ni ser så vet polacker hur man festar, och det går inte att säga nej! Vi dansade hela natten lång! Bröllopet började klockan ett på eftermiddagen och det var efter midnatt när vi tackade för oss. Det var ju en fest dagen efter också...


11 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Tänk om jag kunde få min man att använda fluga nån gång, det är så himla snyggt!!!

Channal sa...

Så kul o festligt med bröllop!!

Tjusiga ni var!

KRAM Anna

Jenny sa...

Åh vad underbart! Jag tror också att man blir enbättre person av det!

Vilken fin klänning, härlig färg och modell (och skönt med ärmar!)

Gud vilken fin grej med ringarna. Var det allstå medan ceremonin pågick? För annars borde det ha tagit så lång tid... :)

Martina sa...

Sa underbart med bröllop! Jag vill ga pa fler!
Kramar

Ullis sa...

Vad härligt det ser ut och ni är ju så fina.

Miss Marie sa...

Eastcostmom - visst är det! Jag tycker slipsar ser så himla konstigt ut, så jag föredrar flugor! :)

Anna - tack! :)

Jenny - det var under ceremonin, men det tog inte så lång tid som jag trodde det skulle göra! Älskar också ärmar på långklänningar! :)

Martina - :)

Ullis - :)

storasyster sa...

Ni var så fina :) älskar din vackra klänning! Prickiga strumpor :))

Desiree sa...

Vilket underbart bröllop. Jag tror också att man blir en bättre människa av att lära känna andra människor med andra kulturer och få uppleva en sådan mix av kultur och traditioner.
Vad fina ni var både du och engelskmannen. Minst gästen var ju bara hur sööööt som helst i sin minikilt.
Gillar kortet på brudparet då de ska skära tårtan. De ser så himla lyckliga ut. Det strålar verkligen om dem.

Miss Marie sa...

Storasyster - :)

Desiree - ja, de var hur fina som helst! Och visst är minikilten gudomligt söt! :)

Jonna sa...

åh så himla vackert, blev lite tårögd när jag läste om bandet,ringarna och lyckoönskningarna - så otroligt fint!

Miss Marie sa...

Jonna - ja, det tyckte jag var väldigt fint! :)