måndag, januari 27, 2014

In Blackpool, Because Alfred Says So!



När Engelsmannen frågade Alfred vad han ville göra i helgen för att fira sin födelsedag, så svarade Alfred: "I wanna go on Blackpool and ride my bike and go on tram". Så vi packade in cykel och oss själva i bilen och drog till Blackpool på lördagen.


Ni kanske förstår varför Alfred ville cykla i Blackpool? Sand och vatten! Weeeiiii!


Och pirerna. Som den här med ett tivoli på, som är stängt nu över vintern. När det blir varmare får vi ta med Alfred igen och åka lite karusell.


England visar sig från sin bästa sida. Regn, regn, regn, regn och blåst som får det att värka ända in i skelettet. Jag tar hellre -20 hemma i Sverige hellre än +5 och blåsten som finns vid den engelska västkusten. Anyday!


Ser ni sanden framför Alfred? Fastän den är blöt så virvlas den upp av blåsten. På bilden åker Alfred i motvind, i medvind gick det undan! Vinden kom tydligen upp i 75 km/h under dagen!


Blackpool alltså. Inte världens mysigast ställe, men det har sin charm. Det känns nästan exotiskt på något vis, särskilt för en svenne som jag!


Och Alfred, han vill bara cykla. Och åka spårvagn. 


Klart man ska till Blackpool för att fira födelsedag!

10 kommentarer:

Storasyster sa...

Klart man ska! Det gjorde ju jag med! Bra val Alfredo!!

Men det där exotiska... var hittade du det??? Såg bara havet och lilla Las Vegas.

Anonym sa...

Haha! Skön kille! Och tur att han fick som han ville!

Miss Marie sa...

Storasyster - bra val! Det är ju exotiskt för att det är något helt annat än vad vi svenskar är vana vid! :)

Brysselkakan - klart han får som han vill när det är hans födelsedag vi firar! ;)

Martina sa...

Sötaste Alfred! Underbart att fa precis som man vill!
Och dom där pirerna... sa engelskt!
Kramar

Desiree sa...

Jag tycker bilderna är coola. Det är ändå lite speciellt med ett strand besök så här off season då man har i princip hela stranden till sig själv. Jag tycker att stranden och havet alltid är vackert. Men jag kan tänka mig att det lätt blir den där råkalla kylan som verkligen tränger igenom märg och ben. Det är oftast inte så kallt i Basel men vi får lite av den där råkalla kylan som kan få en att frysa som attan.
Kram!

Ullis sa...

Vi hade ju verkligen tur med vädret, då sken ju solen i Blackpool. Heja Alfred, du är bäst.

Miss Marie sa...

Martina - ja, det är lite engelskt, eller hur! :)

Desiree - sååå himla kaaaallt! Men mysigt, jag älskar stränder hela året om! :)

Miss Marie sa...

Ullis - ja, det var tur det! :)

Sofia sa...

Jag blir så himla sugen på en utflykt av dessa bilder!

Anna, Fair and True sa...

Vackert ändå. Man ser inte på bilderna hur kallt det är.