söndag, april 13, 2014

Söndagssvep, 13 april 2014





Jag tycker ju att såna här rompers är riktigt söta! Den här kommer från Pernilla Wahlgren Collection.


Braintree Clothing gör kläder som är fairtrade och till stor del ekologiska. Den här klänningen är fantastiskt fin!


Halsband som är snyggt både fram och bak.


Väldigt snygga hörlurar från Skinnydip.


Systrarna Ebba och Amy kommer ut med ännu en kokbok, den här gången med fokus på festmat.


IKEA har kommit med en ny väldigt söt spjälsäng. Och den där gungstolen är ju som en dröm...


 Michelle Williams visar snygga väskor i Louis Vuittons nya vårkampanj.


Alltså, ett matchande hattpar, love it!


Ännu ett vackert par är Rachel Weisz och Daniel Craig.


Har ni kollat in Sweden With Love? En massa tänkvärt att läsa, bland annat en intervju med inspirerande Kelly Rutherford!


När alla andra tv-serier bjuder på våld, död, ondska, blod och andra hemskheter så är det skönt att bryta av med Hart of Dixie. Jaime Kings Lemon Breeland måste vara en av de coolaste kvinnliga karaktärerna på TV just nu!


Jag gillar mina majskolvar grillade eller kokta med lite smör på, men det här receptet med en mexikansk tvist låter smaskigt.


Också till sommaren, lite Strawberry Rhubarb Sangria.


Kolla in Meredith Millers fantastiska hem. Älskar när människors personlighet syns i hemmet.


Känner ni doften av syrén? Mmmmm. Ha en fin söndag!

10 kommentarer:

Ullis sa...

När jag tittar på första bilden kittlar det i magen. Hu. Alla andra bilder är för härliga. Majskolvar och sangria det är ju sommar, för att inte tala om syrener. Jag känner nästan lukten av dem på bilden. Jag måste skaffa en ny solhatt. Fick inspiration. Ha en underbar söndag i mitten av april.

Miss Marie sa...

Ullis - du får införskaffa solhatt när du kommer hit! :)

Charlie sa ... sa...

Sweden WIth Love….ska genast kolla in! Kan också intyga att grillad majs med mexikansk twist är hur gott som helst.

Tack Marie för en den här dosen av härligheter!

xx

Martina sa...

Kelly Rutherford och Rachel Weiz är verkligen tva fantastiskt snygga och eleganta kvinnor.
Hoppas du haft en fin söndag!
Kramar

Sandra sa...

Stor dos härlighet!
Har en sådan drömmig gungstol till Lillan här hemma. Fin!
Syren, sommar!
Och ja, mer mjuka feelgoodserier! Ska börja kika på någon efter morgondagens tenta då jag ska skifta fokus.
Söndagskramar till dig!

Desiree sa...

Yumm den där sangrian måste jag testa att göra. Gjorde din ärtpesto i helgen och gud så gott det blev till grillad lax med den. Tack för receptet. Detta kommer jag att göra fler gånger.
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Hörlurarna gillade jag. Dock använder jag aldrig hörlurar så kanske onödigt köp?

Miss Marie sa...

Lotta - mmm, måste testa! :)

Martina - visst är dom! Vad Kelly gått igenom de senaste åren är verkligen otäckt!

Sandra - åh, din lilla tjej är en riktigt lyckost! :)

Desiree - ja, måste bli supergott till lax! :)

Anna - inte ens nu när du pendlar till jobbet?

Annika sa...

Lika vackert och fint som ALLTID!!
ÅÅÅ syren!!
Så ljuvligt!

Miss Marie sa...

Annika - :)