onsdag, september 03, 2014

"Hela året har jag väntat på juni, juli, augusti..."



Juni spenderades till stor del i Sverige där vi njöt av sommaren. "Alla" verkade klaga på den kalla starten på sommaren, men vi njöt! Det kanske blir så när man bor nära sjön, carpe diem och så. Vi åt glass, gungade i hängmattan och så firade vi traditionsenlig midsommar. Alfred i blomsterkrans och lederhosen! Sen tillbaka till England innan vi bilade upp till Skottland för bröllop. Merparten av de manliga gästerna bar kilt och det var bland de bästa bröllopen jag någonsin varit på! Klackarna i taket hela helgen! Tillbaka i Lytham tog vi en tur till stranden. Kolla in den sanden alltså!


Snabbt tillbaka till Sverige i juli så att Alfred kunde gunga med mormor innan jag begav mig av på möhippa! Vi åkte till skyttebana och jag som hade tyckt att det var en jättebra idé förstod först då att vi skulle skjuta med riktiga kulor. Panik! Det var typ de längsta timmarna i mitt liv innan vi kunde åka därifrån utan att någon hade skjutit någon annan. Phew. Det var skönare (och lugnare!) att doppa oss i sjön efteråt. Sen blev jag totalt däckad i feber och halsfluss, lagom tills dess vi skulle vara fotografer på bröllopet. Några bilder blev det i alla fall! (Här finns fler om ni vill se). Kajakpaddlande, blåbärsplockning i skogen och Ebbot på Vinön hann vi också med. Alfred var som en fisk i vattnet och jag njöt av stilla sommarkvällar på altanen med bästa sällskap. Besök i Nora och promenad i lilla byn.


I augusti gick Alfred på bio för första gången och jag vet inte om det var bion eller godispåsen som var mest spännande! Vi utforskade den stora skogen och så gosade vi så mycket vi kunde med familjen i Sverige och kramade ur det sista av den svenska sommaren. Tillbaks i England skålade vi i mojitos och Engelsmannen och Alfred tränade cirkuskonster. Det var 1940's Weekend i Lytham och vi poserade bredvid en Spitfire. Några glassar hann vi också med att äta innan sommaren var slut för den här gången!

7 kommentarer:

Desiree sa...

Så många underbara sommarbilder. Väldigt många otroligt fina bilder på Alfred. Nog fick ni en kanonsommar på alla sätt både i Sverige och lite i England också.
Kram!

Ullis sa...

Vi fick också en väldigt fin och mysig och badig sommar med er.

Miss Marie sa...

Desiree - ja, verkligen en fin sommar att minnas! :)

Ullis - :)

Sofia sa...

Vilken härlig sommar! Första gången pojkvännen tog med mig till en skjutbana var jag så nervös att jag mådde illa haha. Har dock kommit över vapenskräcken en aning efter det.

Miss Marie sa...

Sofia - nä, fy fasen, jag gillar det inte! :)

Annika sa...

Vilken FIN sammanfattning av sommaren!!
OCH underbara bilder.
Jag missade helt kylan hemma. Kom hem precis då värmeböljan brakade in. OCH sen var det hett hela under hela mina vistelse.
Ja, vilken sommar!!
Roligt att ni kan åka lite fram och tillbaka mellan sve och eng!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, du hade tur med vädret! Otroligt fin sommar! :)