torsdag, oktober 09, 2014

Lyxig lekplats



Att hänga med Alfred och Engelsmannen i lekparken är som att hänga med två barn! Dom nästan slåss om vem ska cykla och Engelsmannen verkar inte bry sig om att han är liiiite för stor för cykeln. Ja, jag gifte mig med en man med barnasinnet kvar, eller ska man bara kalla honom för barnslig?!

Vi har en helt fantastisk lekplats här i Lytham, Park View 4 U, där det finns något för alla åldrar (ja, även om man inte är lika barnslig som min make!). Det finns en del för bebisar och barn upp till 6 år, sen en annan del för de över 6 och så en del för tonåringar. Utöver det finns det fotbollsplaner, en basketplan, en skate park och en BMX-bana. Vi låter Alfred leka på skateramparna och BMX-banan när det inte är så många där, men ibland är de äldre killarna och tjejerna så bra att vi bara står och tittar! Det finns också en avdelning med träningsredskap och där ser man ofta både unga och gamla träna. Det är verkligen fint med en lekpark där det finns plats för alla!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Förutom att bilderna var jättefina och lekparken verkar fenomenal. Alfreds skor. Skulle precis klicka hem väldigt liknande modeller för jag tänkte att de är lätta att sätta pâ sig själv? Plösen hamnar rätt, bara ett kardborreband istället för tvâ? Men Alfred kanske är sâ stor att du inte riktigt tänkt pâ om det var bra "sätta pâ själv skor"?

Miss Marie sa...

Anonym - de här är de ultimata sätta-på-själv-skorna (förutom att de ibland hamnar på fel fot! ;)) så jag kan absolut rekommendera den modellen. Alfred gillar dom också! :)

Annika sa...

Härligt!
Roligt! Tacka och ta emot, Marie!
Jag är också gift med en man med barnasinne och leksinne. GISSA om han sysselsatt K på lekplatser etc. OCH lekt med henne härhemma då hon var liten. SÅ kul!!
Blir glad att engelsmannen är likadan.
Bilderna är jättefina!!

Anonym sa...

Jag älskar er lilla familj. <3 /T

Miss Marie sa...

Annika - ja, jag tror barnen blir glada av att leka med föräldrar! Jag är inte riktigt lika leksugen, men nog kan jag också leka ibland! :)

T - <3

Annika sa...

INTE jag heller.
Men jag var bra på andra saker istället, att läsa med henne, rita med henne, pyssla etc.
Men leken? Nej, inte så mkt. Tycker killar är bättre på det i allmänhet.
Att leka med barbie med K var som att slå huvudet i väggen, gud vad det var trist, haha!!!
OCH ändå älskade ju jag själv att leka med barbie då jag var liten.
Ack ja...those were the days. Nu leks det inte längre i detta hus...

Anna, Fair and True sa...

Är det handbroms eller fotbroms på Aldreds cykel?

Miss Marie sa...

Anna - både och, först hade han lite svårt med handbroms men nu funkar båda!