torsdag, oktober 16, 2014

På jakt efter en cykelsits



Vi tar vår cykling på allvar och vi tar våra efterforskningar inför inköp ännu mer allvarligt, så självklart spenderar Engelsmannen och jag våra kvällar letandes efter den bästa cykelsitsen för en treåring. Jag har fallit för cykeln ovan, en WorkCycles Fr8 som kan ta upp till tre barn och packning, jag menar, hur cool är inte den?! Nu är väl en ny cykel inte lösningen för oss, särskilt eftersom vi bara har ett barn, men den där sadeln framtill skulle jag gärna ha, bara den. Men det verkar tyvärr inte säljas enskilt. En annan cykelsadel vi gillar är Tyke Toter, nackdelen där är att den skickas efter från USA och med frakt ligger priset för sadeln över tusenlappen, och det inkuderar inte eventuell tullavgift. Ganska dyrt för en sadel och lite metall!

Det finns en hel drös med cykelsitsar att ha bakpå cykeln, men eftersom Alfred är van vid att sitta där framme så tänker vi att vi kollar efter en sån först. Är det någon som har förslag på cykelsitsar till honom?

9 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Lite billigar variant av Tyke Toter http://shannonscyclecentre.co.uk/leco-child-seat-cross-bar-fitting-front-fit.html

Anna, Fair and True sa...

Finns ju även sådana cyklar med bara ett hjul som man fäster bakpå så kan han även cykla lite själv om han vill.

Saltistjejen sa...

Sådana cyklar som Anna ovan nämn där man fäster "barncykeldelen" till den vuxnes cykel ser man ganska ofta här. Men jag förstår om ni också vill ha en sadel eftersom det ändå kan vara lättare ibland.
Hoppas ni hittar ngn som passar både er och plånboken.

Saltistjejen sa...

Sådana cyklar som Anna ovan nämn där man fäster "barncykeldelen" till den vuxnes cykel ser man ganska ofta här. Men jag förstår om ni också vill ha en sadel eftersom det ändå kan vara lättare ibland.
Hoppas ni hittar ngn som passar både er och plånboken.

Anonym sa...

Även om det är en "helt annan typ"... denna Danska cykelmodell?!

http://www.nihola.com/products/family.html

Jaroq

Desiree sa...

Blir ju lite dyrt med sådana fraktkostnader. Här ser man också en hel del cyklar som både Saltis och Anna tar upp. Jättepoppis med sådana här. Ett bra sätt för barn att lära sig lite mer om trafiken på ett aktivt men ändå skyddat sätt. De får vara med och trampa och känna att de cyklar men föräldern har kommandot.
Kram!

Miss Marie sa...

Anna & Anna - ja, vi har sett dom sitsarna, men jag är osäker på att dom passar på min cykel, tyvärr! Och sån där cykel att hänga på är inte något för mig! :)

Jaroq - älskar den modellen, är väldigt poppis i München också, hade vi obegränsat med pengar hade jag köpt den direkt! Vi har en cykelvagn som vi använder om vi ska åka längre sträckor, får räcka med den.

Desiree - jag tror inte jag skulle vara bekväm med att ha Alfred bakom mig sådär, men jag har sett dom här också!

storasyster sa...

Sån vill jag ha!!!!

Miss Marie sa...

Storasyster - bättre än crosscyklar!!! ;)