söndag, april 26, 2015

Söndagssvep, 26 april 2015



God morgon sista söndagen i april!


Prickig solklänning från Cath Kidston.


Oh la la, riktigt läcker sko från Somerset by Alice Temperley.


Emma Elwin är ansiktet utåt för Gina Tricots mer miljövänliga satsning. Jag gillar de vida jeansen, culottebyxan och den vackra kaftanen.


Urgullig rävskjorta!


Ett härligt inspirerande hus. Det där hängande bordet är ju bara för sött!


Och det här badrummet är riktigt fint! Kanske inte helt praktisk med trägolv, men hey, jag bor i England!


Blair och Chuck ger mig alltid fin vårinspiration! Undrar om jag kan få på engelsmannen en laxrosa fluga?


Olivia Munn är riktigt sommarfin i vitt!


Carey Mulligan pratar om sitt äktenskap och nya filmen i Vogue US.


Spaghetti med krabba låter hur gott som helst.


Allt med citron funkar för mig, så jag skulle gärna smaka de här Lemon Tiramisu!


Kiwi Margarita?! Jaaaa!


Mer magläge för bebisar, är experternas råd. Kändisarna ger tips på hur vi kan leva mer miljömedvetetKvinnor fegar ut medan män "kill-kan", stämmer mycket väl! Byt ut fredagsmyset mot fredagslöpning! De här illustrationer fångar tiden med bebis ganska på pricken! Hur skulle det vara att ha Jon Snow på middag? Den här sketchen är riktigt rolig! Ha en finfin avslutning på helgen!

11 kommentarer:

Gretas Gotland sa...

Åh, vilket härligt svep - som alltid! Veckans höjdpunkt! 😙

Miss Marie sa...

Greta - tack! :)

Ullis sa...

Klänningen är ju för söt liksom skorna. Jag vill smaka allt ätbart och drickbart på svepet.😃

Miss Marie sa...

Ullis - visste väl att du skulle gilla klänningen och skorna! :)

Desiree sa...

Lemon Tiramisu såg både gott och superfräscht ut. Jag föll också för det snygga badrummet i svart och vitt. Fast som du säger så kanske inte trägolv är det mest praktiska i ett badrum. Jag hade nog valt ett mörkt golv i skiffer kakel.
Ha en fin söndag.

Miss Marie sa...

Desiree - ja, visst såg det gott ut med citrontiramisu! :)

Charlie sa ... sa...

Allt med citron fungerar för mig med ;)

Och bordet som hänger och trägolvet i badrummet, absolut!!!

xo

Miss Marie sa...

Charlie - visst var det fint! :)

Anna, Fair and True sa...

Det här med magläge var mitt kall när mina var små. Hade mina ofta på mage eller varierade läge för jag var så rädd att de skulle få platta skallar! Så många i min mammagrupp sa "men hen gillar inte att ligga på mage". Ja, inte så konstigt eftersom du vänder eller tar upp hen efter två sekunders skrik. De måste ju vänja sig liksom. Folk tänker inte på hur mycket bebisar alltid ligger med "tryck" mot bakhuvudet: famnen, sängen, babysittern, vagnen osv. samt man kanske även håller dem oftast på en viss arm och då har de alltid huvudet mot ett visst håll.

Miss Marie sa...

Anna - ja, och så måste man kanske ned på deras nivå också, för att hålla dom sällskap! Det är ju ett väldigt bra sätt att träna nacken på!

Annika sa...

Allt i svepet så fint.
Men skorna, oh la la!! Älskar dem!!!
Pastan blir jag SÅ nyfiken på. MUMS!!!