söndag, juli 26, 2015

Söndagssvep, 26 juli



God morgon söndag!


Snygg kofta i grå ull.


Vackert hårband från Anthropologie.


Gray Label har släppt ett bedårande set för nya bebisar, i mjukaste ekologiska bomull. Love it!


Finska Bibabo gör coola handdockor i tovad ull.


Kolla in surfaren Markus Bomans inspirerande hem inne hos Lovely Life. Jag gillar hans tänk med att ha stort nog att ha gäster hemma, drömtänk inför framtida boende!


TV-serien The Astronaut Wives Club vill jag se.


Nicole Kidman pratar äktenskap, sorgen efter sin far och om ny filmen Queen of the Desert i nya Vogue.


Mera film! Jag ser fram emot att få se nya Mission Impossible nästa helg, och senare i år vill jag gärna se coola Alicia Vikander i sexitiotalsdoftande The Man From U.N.C.L.EAmerican Ultra, Spectre och The Diary of a Teenage Girl.




När ett amerikanskt underklädesmärke slutade retuschera sina modeller så gick deras vinst upp. Rebecca Ferguson pratar om hur det var att spela in Mission Impossible med Tom Cruise. 16 överraskande saker om att vara förälder i Sydkorea. Forskare vid Harvard har kommit fram till att viss mat kan kopplas till depression. Vad lägger gäster märke till när de kommer till ens hem? Nån gång vill jag åka till Amalfikusten! Ha en fin söndag!

5 kommentarer:

Ullis sa...

Solrosen påminner mig om resan genom Frankrike, när vi lunchade med painriche och lite godsaker till. Vi stannade vid ett stort solrosfält, det var mäktigt. De grå babyplaggen är ju för underbara, ser riktigt mjuka ut. En tripp utefter Amalfikusten vore ju inte helt fel. Härlig söndag på dig, från ett riktigt regnigt Sverige.

Sahra sa...

Förra juni hyrde vi en Fiat 500 cab (Of course) och drog söderut mot Amalfikusten. Det var magiskt. Jag har sett den ena vackra platsen efter den andra men inget kunde förbereda mig på Amalfi. Tog andan ur mig. Vi bodde i Positano och gjorde dagsutflykter till Capri, ravello, Amalfi, sorrento och många andra mindre kända små ställen. Lovely

Gretas Gotland sa...

Fint svep - som alltid - och intressanta artiklar!

Miss Marie sa...

Ullis - det påminde mig också om det! :) regnar här också!

Sahra - wow, låter som en drömsemester! En dag vill jag också göra den resan! :)

Greta - tack!

Desiree sa...

Harligt sondagssvep och det dar med att grilla kronartskockor maste jag ocksa absolut testa. Jag hoppas ni far lite mer sol I England och en fin mild skon host som compensation for det usla sommarvadret som sverige bjod pa. Men som du sager sakert ganska skont med sval sommar som gravid.
Kramar!