måndag, september 28, 2015

En höstig helg



Vi njuter av en indiansommar här i England. Underbart höstväder, som gjort för långpromenader.


Anders gillar det också. Han sover gott i vagnen i stickad kofta och åkpåse. Jag har en moster som jag utnyttjar totalt när det kommer till stickat, men det är ju så fint! Någon gång måste jag lära mig sticka själv...


Engelsmannen och Alfred är riktiga britter och vill ha shorts så fort det inte är minusgrader, typ. Inte riktigt shortsväder enligt mig, men enligt dom var det det...


Vi tog en promenad till Lytham Hall, ett gammalt ståtligt hus här i krokarna. 


Tänk att renovera det här stället och göra till hotell? Det vore något!


Till Lytham kommer det alltid många besökare när det är fint väder! Fler än vi som tycker att vi bor fint!


Jag njuter av alla vackra höstfärger som vi bjuds på nu. Så vackert! Hösten är verkligen fin i England.


Hemmavid har vi också höstfärger i form av de här vackra rosorna!


Och kanske blev det en paj också, men nyplockade björnbär. Inte av mig då!


Och så blev det en hel del gosande i helgen också. Det aboslut bästa.

7 kommentarer:

Sofia sa...

Så fina foton. Lytham ser mysigt ut :)

Min engelsman levde i shorts som barn, året om tydligen, och han mins inte att han någonsin frös? Men så levde han på sin cykel också så han kanske rörde på sig för mycket för att frysa...

Eller så vänjer de sig bara helt enkelt....?

Desiree sa...

Jattefina foton. Har har vi ocksa underbart hostvader som passar perfekt for langpromenader som du sager. Imponerande vackert gammalt hus. Rena Downton Abby huset. Ser sa gosigt ut som Anders har det I vagnen. Morgnar och kvallar har ar det kyligt men mitt pa dagen skulle det vara tillrackligt varmt for att fortfarande kunna ha short.
Kramar!

Miss Marie sa...

Sofia - ja, min make hade shorts till skolan året om, de slets inte ut lika fort o han växte heller inte ur dom lika fort, enligt svärmor? Eeehhh, säger jag.... Tror definitivt det är en vanesak, o här är det ju många i shorts på vintern, vilket man ju aldrig skulle se i Sverige!

Desiree - ja, riktigt vackert hus, synd bara att de låtit det bli så nedgånget!

Anna, Fair and True sa...

Eller brittsommar som det heter i Sverige :)

Har din moster stickat åkpåsen också?!

Mattips om det inte var dig jag fick tipset fråb ursprungligen?? http://3kockar7kids.se/

Annika sa...

Vilka fina bilder!!
Så härligt med en sådan mysig helg. Brittsommar tror jag inte äger rum förrän runt den 10 okt ;-) Så jag tycker det är helt OK att använda ordet indiansommar :-) hihi.
Här är det mest regn och grått.
Mysigt med stickat, det fick K också mkt genom hela barndomen tack vare min mamma och mormor (precis som du så kan inte jag heller sticka)
Aha, så där liknar engelsmän och amrisar varandra, förkärleken till shorts. ME NOT GET IT :)
AT all!!
But whatever works ;)

Millan sa...

Ja nu fick vi äntligen lite sol i England också! Det var på tiden kan man tycka... Alltså det där sista fotot på dig och Anders är ljuvligt! Jag kommer precis ihåg hur det kändes att ha sin lilla bebis gosandes så där. Det finns inte något som slår det.

Miss Marie sa...

Anna - tack för mattips, och ja, brittsommar kanske det heter! ;) Ja, moster har stickat åkpåsen också, hon är så duktig!

Annika - tack, då vet jag vad jag kan försvara mig med! ;) Ja, så mysigt med hemstickat!

Millan - äntligen! Och nej, det finns få saker som slår bebisgos! :)