söndag, februari 28, 2016

Söndagssvep, 28 januari 2016



God morgon, sista söndagen i februari!


Jättesöt volangblus från ASOS.


Lotta from Stockholm gör de här snygga träskorna!


Cath Kidston vet att man har mycket packning med barn!


Läcker ryggsäck och skor från Zara.


Grönt och grått i nya Newbie Limited Collection hos Kappahl.


Jag blev så väldigt inspirerad av den här bilden av Clare Vivier! Puffväst, scarf i halsen, midjeväska och jacka med pälskrage har aldrig känts mer rätt!


För kaffesnobben finns den här fina Ceramic Coffee Dripper som är handgjord i Skottland.


Den här barnbänken med kopparrör kan man fixa själv!




Mmm, en burritoskål låter som något för mig!


Jennifer Garner pratar om barn, film och Ben Affleck i Vanity Fair.


Zac Efron och The Rock håller på och spelar in en filmatisering av Baywatch. Yes, Baywatch.


Ikväll håller vi tummarna för Alicia Vikander på Oscarsgalan! Och även om hon inte vinner så vet vi att hon kommer vara uppseendeväckande vacker!


Kika in hos inspirerande allkonstnären Jemima Kirke.


Är det någon som planerar en resa till Boston så finns det en reseguide här. Hur har standarden för utseende i Hollywood ändrats över åren? Varför man aldrig ska säga till sitt barn att: "han är elak för att han gillar dig". Det kanske också ligger något i att tjejer blir uppfostrade till att det är sött att vara rädd. Och den här pappan summerar det bra i sin lista över alla saker han inte kan göra eftersom han bara har döttrar och ingen son. Vi utlandssvenskar är visst lyckligare än andra svenskar! Ha en fin söndag, nu är det snart vår

5 kommentarer:

Ullis sa...

Kapp Ahls newbie är ju underbara.
Heja pappa till flickor. Känner du igen dig Marie?

Miss Marie sa...

Ullis - absolut! :)

Anna, Fair and True sa...

Zara-väskan måste vi nog ha! Och Newbie har ju så mycket fint - synd att det bara går upp till 116 (tror jag).

Kanske är utlandssvenskar lyckligare för att de följt sina drömmar (i olika form)?

Usch, jag hatar sådant vi prackar på barnen bara för de har ett visst kön. Just i mitt fall har mina barn olika personligheter som är tvärtom stereotyperna. Dottern mer vågad och inte så rädd, pojken me försiktig och oftare rädd och känslosam. Och man kan göra allt med dem oavsett kön, som pappan i artikeln skriver! Har du fått den frågan nu? Att nu har du ju två pojkar, vill du inte ha en dotter? Jag tycker också jag får den kommentarer fast på ett annan sätt när jag sägre att jag gärna vill ha ett tredje barn. "Men du har ju en av varje redan." Jo, men det är inte därför jag vill ha barn. Visst är det roligt med en av varje men det är inte könen på barnen som avgör hur många barn jag skulle vilja ha.

Miss Marie sa...

Anna - visst är väskan söt! Har för mig att jag läste någonstans om att Newbie ska gå högre i storlek snart, men kan ha drömt?! Här i England är de väldigt könsstereotypa vilket jag tycker känns väldigt trist. Har inte ännu fått frågan om vi vill försöka på en tjej en tredje gång, men jag antar att det kommer!

Bella sa...

Tack för många intressanta länkar till artiklar!

Grrr för det här med att pojkar slår sig för han tycker om dig...
men heja till att inte värdera/romantisera barns känslor för sina kompisar.

Intressant om utlandssvenskar!