söndag, maj 22, 2016

Söndagssvep, 22 maj 2016



God kväll! Sent söndagssvep på grund av tekniska svårigheter!


Härligt somrig klänning från Seasalt.


En skönt avslappnad klänning från Toast.


Jag gillar den halvlånga längden på klänningar och det finns gott om dem i vår! Den här från Zara,


Som vanligt underbara kläder hos Cath Kidston.


Söt liten byxdress till de små från GAP.


Mobil i ull från Klippan.


Djur i guld kan man aldrig få för många av! En massa tips hittas här.


Den här bilden på Blake Lively på Cannes-festivalen, tycker jag är lite kul, för det visar ett annat perspektiv än det man brukar få se!


Sophia Bush är alltid lika chic!


Det här huset i Mexikos Los Cabos är inte helt fel!


Ett inspirationscollage helt i min smak!


Rödbetshummus är inte bara gott, det har ju en så fantastisk färg också!


Alla varianter på citronkaka intresserar mig! Den här kakan lyxar till det med mascarpone och pistagenötter!


Svalkande isglassar med gurka, mynta och lime!


Lyssna och läs den här intressanta artikeln om hur överdriven medicinering vid förlossningar är ett brott mot kvinnors mänskliga rättigheter. Jag rekommenderar den här läsningen om amning i Mongoliet. Kvinnliga Sci-Fi-författare når nya framgångar. Möt kreatörerna bakom Petra Medes klänningar under Eurovision Song Contest. Tips på hur man får sminket att hålla hela resan hittar man hos Martha Stewart, Den bortglömda historien bakom te. Geri Halliwell, Ginger Spice i Spice Girls, har vuxit upp. This Is Us är en ny serie på NBC, hoppas den kommer till Europa också! Ha ett fint slut på veckan!

2 kommentarer:

Annika sa...

Snyggt, som alltid.
Bilden av Blake är ovanlig, och jag gillar den verkligen!!
Vackert och gott som alltid hos dig!

Miss Marie sa...

Annika - ja, kul med annat perspektiv!