söndag, december 04, 2016

Söndagssvep, 4 december 2016



Fa-la-la-la-la, god morgon första söndagen i december!


Riktigt lyxig kimono i siden och sammet från Toast.


Underbar tunika i merinoullsblandning från GAP.


Cath Kidston möter Musse Pigg i nya kollektionen som är hur söt som helst!


Jag gillar djur i inredning, dessa hjorthuvuden är fina!


Så här ska en trappa dekoreras, vackert!


I skäggkalendern får man både se skägg och lite nakenhet. Och 10% går till kampen mot prostatacancer!


I 2017 års Pirelli-kalender visar många kända kvinnor upp sig au naturel, eller så naturliga de nu är. Fint!




Sarah Jessica Parker är på omslaget på InStyle, lika vacker som vanligt!


Kika in i det här gulliga lilla huset!


Den här soppan med fisk och skaldjur och smak av saffran skulle jag gärna smaska i mig!


Och blir det saffran över kan de här gula semlorna kanske vara något!


No Bake Peppermint White Chocolate Cheesecake, hur smaskigt låter inte det?!


Kronprinsessan Victoria och prins Daniel står bakom Gen-Pep, ett initiativ för att få ungdomar och barn att röra sig mer! Läs om den här fantastiska familjen och deras stora hjärta. Läs om pressen efter perfektion och att göra sin röst hörd online hos Stream & Stone. Stephen Hawking skriver om att This is the most dangerous time for our planet. Jag älskade första Paddington-filmen och nu håller en uppföljare på att spelas in! This Is Us är en ny serie som verkar bra, på tisdag börjar den sändas på engelsk tv.  Ha en fin andra advent!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Så fint svep med härlig mix av inspiration! :-)

eastcoastmom sa...

Det där gulliga lilla huset är ju här i Connecticut!

Annika sa...

DU måste se This is us. DU kommer att gilla den, det är en av de bästa serier på år och dag!!
ÅÅÅÅ vad jag gillar den där tröjan från GAP!! Den ska jag köpa!
Fiskgrytan, mums, mums!!!!
OCH saffranssemlor, bara så RÄTT!!
Underbart svep, som alltid!!

Miss Marie sa...

Jenny - tack!

Eastcoastmom - du får åka och kolla lite! :)

Annika - jag har det på inspelning! :) Tröjan är verkligen du! :)