söndag, februari 19, 2017

Söndagssvep, 19 februari 2017



God morgon söndag!


Härligt färgglad klänning kommer snart in hos Lindex.




Rifle Paper Co och Keds, kan det bli mycket bättre än så?


Läcker filt från Atlantic Blankets


Fint tips på hur man kan fixa till pallar från IKEA så här!


Alltså, hur mysig ser inte den här stugan ut!






Fyllda bröd är så goda! Min mamma gör en fantastisk variant med soltorkade tomater, oliver och fetaost, jag är sugen på att testa en Tortanto.


Liv Tyler och fästmannen Dave är ute på promenad i Paris.


Idag har tv-serien Big Little Lies premiär, med Nicole Kidman och Reese Witherspoon.


Maken kallade det för Game of Thrones möter Sons of Anarchy, och visst är det väl lite så i trailern för King Arthur, med Charlie Hunnam i huvudrollen.


Högst upp på vår biolista står Hidden Figures som både maken och jag vill se!


Kolla in de senaste trenderna från New York Fashion Week! Gör din egen babykräm. Fina tips på hur man kan göra konst från naturen. Vi Bilägare tipsar om de bästa bilbarnsstolarna. Juridikprofessorn Mårten Schultz kritiserar M efter deras föreslag om zonförbud. Efter Brexit-omröstningen i Storbritannien har det varit mycket hat mot invandrare, dags att vända det nu! Och på tal om Brexit, NY Times har en träffande artikel om premiärminister May. Ha en fin söndag!

5 kommentarer:

susanne sa...

Hideen figures vill jag också se! Och Tv serien baserad på boken jag läste i julas verkar ju också intressant. Undrar om den kommer hit också.../Susanne

Ullis sa...

Härligt svep. Dessa fina skor. Love them. Brödet (tack) måste jag prova, låter supergott.😀

Miss Marie sa...

Susanne - finns hos HBO Nordic tror jag, kanske kommer på andra ställen också!

Ullis - :)

Annika sa...

Tittade du på Big Little Lies? Jag tror jag ska se den.
God mat, som alltid.
Filten är underbar!
Stugan? JA!!!
Ja, läskigt med hatet mot invandrare. Det börjar märkas mer här också, så hemskt.

Miss Marie sa...

Annika - nej, har inte sett än men är väldigt sugen! :) Ja, förstår att det är lite samma situation i USA :(